reklama

skutočne medzinárodný festival

V septembri som pracovala ako dobrovoľníčka na Divadelnej Nitre v press centre. Hneď v prvý deň nám s kamarátkou bola dobrovoľne pridelená milá úloha. Tak trochu vyspovedať zahraničných návštevníkov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na Divadelnú Nitru prišli dobrovoľníčky až z Estónska. Stopom26.09.2009, 14:32

Odkiaľ z Estónska ste?

Liis: Sme z Tartu, čo je druhé najväčšie mesto v krajine.

Čo študujete?

Maria: Práve sme skončili strednú školu a rozhodli sme sa dať si rok pauzu a cestovať po Európe.

Odkiaľ ste sa dozvedeli o tomto festivale?

Marit: Kontaktovali sme jedného chalana u nás v Estónsku, ktorý sa zaoberá organizáciou festivalov a odporučil nám práve Divadelnú Nitru, pretože je v Európe veľmi známa a úspešná. Dal nám kontakty a my sme neváhali a pustili sme sa do toho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aká je tu vaša pozícia?

Liis: Pracujeme na pohotovosti, čiže keď niečo treba urobiť, sme k dispozícii. Inak sme aj asistentky súboru z estónskeho Teater NO99, ktorý sem prišiel predstaviť inscenáciu Ako vysvetliť obrazy mŕtvemu zajacovi.

Kedy ste sem prišli?

Liis: V piatok 18. septembra, ale z Estónska sme vyrazili už v stredu, pretože sme sa sem dostali stopom.

Odvážne. Nebáli ste sa?

Marit: Nie. Bola to sranda. Po skončení festivalu pokračujeme stopom do Berlína, kde zostaneme niekoľko dní a potom nás čaká festival Spiel Art v Mníchove.

A čo potom?

Maria: To ešte nevieme presne. Uvidíme, akých zaujímavých ľudí postretáme a aké šance sa nám naskytnú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Marit: Ale ďalší rok chceme ísť na univerzitu. Necháme sa inšpirovať našimi potulkami. Možno by nás bavil film, fotografia alebo divadlo.

(Pozn. počas čakania na Estónske "atrakcie" sme začuli neďaleko od nás anglický jazyk. A osobu, ktorá ním hovorila sme nenechali bez povšimnutia :)

Henna, ty pochádzaš z Fínska a na Slovensku si na výmennom študijnom pobyte na VŠMU v Bratislave. Pochádzala iniciatíva navštíviť tento festival odtiaľ?

Áno, festival mi odporučil pán profesor z Bratislavy. Veľmi ma to zaujalo a ani chvíľu som neváhala sem prísť.

Študuješ divadlo?

Nie, nie. Môj odbor je kultúrny manažment, ale divadlo ma zaujíma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo si sa rozhodla stráviť semester práve na Slovensku?

Najprv som mala ísť do Španielska, ale na poslednú chvíľu sa naskytla táto možnosť, ktorá ma viac zaujala.

Do Nitry si prišla sama?

Nie. Som tu s Monikou, ktorá je tiež študentkou VŠMU. Keďže išla na Divadelnú Nitru, pridala som sa k nej.

Monika, bola si už niekedy na Divadelnej Nitre?

Áno, bola som tu pred 2 rokmi ako dobrovoľníčka. Pracovala som na sekretariáte a získala som tam mnoho nových skúsenosti. V reáli som videla ako organizovať a riešiť problémy.

Aký je tvoj odbor?

Práve som skončila I. stupeň divadelného manažmentu. Keďže ma festival veľmi oslovil, moja bakalárska práca bola práve o Divadelnej Nitre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tento rozhovor napísali Petronela Medová a Veronika Šmiralová, študentky masmediálnej komunikácie, dobrovoľníčky Divadelnej Nitry v Press Centre.

http://www.nitrafest.sk/fest09/index.php?co=news&id=54

Petronela Medová

Petronela Medová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

žiť, nielen existovať Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu