reklama

divadlo je iná dimenzia života

Kto chce utiecť na chvíľu z reality alebo prepnúť do iného sveta, pre toho je riešením divadlo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

A zrazu som uprostred diania27.09.2009, 22:24

Konečne po troch rokoch márneho snaženia zúčastniť sa Divadelnej Nitry mi môj čas dovolil stať sa tu dobrovolníčkou. Odštartovalo sa to veľmi príjemne a to rozhovorom s Estónkami a Fínkou, ktoré prišli do Nitry, len preto, aby tu mohli pracovať ako dobrovoľníčky počas festivalu. Precvičila som si angličtinu a dozvedela som sa pre mňa takú novinku, že estónsky jazyk je veľmi blízky tomu fínskemu. 

A zrazu som bola uprostred diania. Fascinuje ma atmosféra zákulisia - na chodbách stretávam hercov napoly zaodetých v kostýmoch, v bufete obedujeme vedľa známych tvári a tu v press centre vidíme, ako sa prenáša dianie Medzinárodného festivalu do mediálnej reality. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skvelým zážitkom bolo vypočuť si počas jednej hodiny 35 rôznych jazykov. Takúto možnosť mi poskytlo predstavenie bez režiséra s veľmi zvučným názvom Eurovízia. Portugalský súbor včera večer predviedol v divadle Tatra niečo dosť neobyčajné. Herci nezabudli, pre koho hrajú, a činohru prispôsobili slovenským divákom. Najviac pobavili publikum maďarčinou, slovenčinou a pohmkávaním slovenskej pesničky.

Hoci mi väčšina semiotických znakov unikla a celé sa to pre moju neznaleckú myseľ zomlelo príliš rýchlo, očaril ma netradičný nápad a kreativita, akou toto predstavenie oplývalo. Toto celé dianie som pozorovala zo vzdialenosti asi 30 cm, takže som sa miestami cítila skutočne ako jeho súčasť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po skončení som nemala v hlave žiadne myšlienky. Úplne prázdno. Po pár minútach sa mi rozjasnilo a niektoré súvislosti som pochopila až po konverzácii a prečítaní doplnkového textu. Bolo to niečo nekonvenčné, niečo čo je úplne iné ako to ostatné. Pre niektorých vrak, pre druhých umenie.

Petronela Medová, študentka z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy na UKF, dobrovoľníčka v press centre

 http://www.nitrafest.sk/fest09/index.php?co=news&id=55

Petronela Medová

Petronela Medová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

žiť, nielen existovať Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu